петак, 20. октобар 2017.

Новац за медије у Београду добиле тек основане фирме

Новац за медије у Београду добиле тек основане фирме
Пише Снежана Ђурић
На конкурсу за суфинансирање медијских пројеката Град Београд и ове године је скоро трећину новца доделио Студију Б и фирмама повезаним са њим – Брендер д.о.о. и Ирик д.о.о. Ове фирме добиле су 23 милиона динара од укупно 73,9 милиона колико је опредељено за све медијске пројекте. Од Града Београда вишемилионске износе су добили и новине Ало, Информер, Српски телеграф, затим Удружење рок музичара и музичка компанија Sky comm group и две фирме (Зофин и Фолим) регистроване пошто је конкурс расписан.

Новинска агенција Бета, дневни листови Блиц и Данас само су неки од медија који новац на овом конкурсу нису добили. Средстава такође није било ни за једини пројекат који је конкурисао са циљем истраживања корупције у градској управи, пројекат Пиштаљке.

Пројекат којем је додељено највише новца – 6,9 милиона динара – је „Београдски рокенрол“ с којим је конкурисало Удружење рок музичара које се бави организовањем концерата и музичких фестивала. Председник овог удружења је Предраг Цветковић, бивши бубњар у бенду Слађане Милошевић. У образложењу одлуке о додели средстава наводи се да је ова музичка организација новац добила јер „иновативности у пројекту прати остваривање циља пројекта који је добро разрађен и усклађен са буџетом пројекта“. На сајту удружења наводи се да се удржење налази на адреси Мутапова 12, а на тој адреси је ноћни клуб Удружења рок музичара.

На медијском конкурсу пет милиона динара добила је и компанија Sky comm group која је настала као музичка компанија Sky music, власника Миленка Шкарића, а која је сада регистрована као рекламна агенција. Новац су добили за пројекат „Београд прича“ зато што ће допринети „бољој информисаности особа са инвалидитетом и њиховој инклузији и запошљавању“.

Поред музичара, новац за медије је добила и фирма која се до недавно бавила трговином на велико осталим машинама и опремом и звала Мetalon calibration, а која је напрасно, девет дана после расписивања конкурса за медијске пројекте променила власника, делатност и назив. Фирма Metalon calibration за продају машина власника Андреаса Велоусиса, 25. августа постала је Video calibration за производњу кинематографских, аудио-визуелних и телевизијских садржаја и 17. октобра за пројекат „Први кораци... у Београду“ добила је два милиона динара. Власница фирме Video calibration је Биљана Марковић.

О расподели новца одлучивала је комисија у саставу Ференц Берчек, Марија Стаменић, Владимир Јовановић, Драгана Миловановић и Небојша Радошевић. Градске власти одбиле су предлог највећег новинарског удружења у земљи, Удружења новинара Србије, да члан комисије буде Љиљана Смајловић и у комисију уврстиле јавности непознате „медијске стручњаке“. Ти стручњаци поверовали су да ће фирма која се до расписивања конкурса бавила трговином машинама реализовати медијски пројекат. И одлучили да новац доделе и предузећима Фолим и Зофин основаним пре само месец и по дана.

DOCUMENT
PAGES
NOTES
TEXT

Search
Zoom



«
Page 2 of 27
»



Упркос томе што је градска управа Београда конкурс за суфинансирање медијских пројеката расписала 18. августа, пре него што су ове фирме постојале, комисија је одлучила да чак пет милиона динара додели Фолиму који је регистрован 22. августа и да четири милиона динара определи за пројекат „Београд за свачији џеп“ фирме Зофин, основане 23. августа.

Шта је комисији засметало у Пиштаљкином пројекту

Пиштаљкин пројекат „Истраживање корупције и сукоба интереса у извршним органима Града Београда и градских општина“ комисија, која је медијски новац доделила музичарима, рекламним кућама и пријатељима – је одбила.

„Пројекат се базира на истраживањима која не садрже јасне чињенице које би биле од интереса за грађане Београда. Такође у пројекту нису јасно идентификоване и дефинисане потребе циљних група“, наводи се у образложењу комисије.

А ево шта је Пиштаљка навела у пријави за конкурс

„У документу „Анализа узрока и појавних облика корупције на локалном нивоу“, Агенција за борбу против корупције наводи да њена пракса „показује да је локални ниво власти нарочито осетљив на питања из области сукоба интереса функционера“: „Најеклатантнији пример овог случаја је случај председника Градске општине Младеновац, ком је Агенција за борбу против корупције изрекла меру јавног објављивања препоруке за разрешење, јер је општина коју он заступа и представља набављала гориво од приватне бензинске пумпе која је у његовом власништву, што је недвосмислено утврђено у поступку који је Агенција водила“.

Искуство Пиштаљке и чланци објављени на нашем сајту у последњих седам година потврђују опис стања који је дало тело надлежно за борбу против корупције у Србији. Пиштаљка је тако објавила текст о томе да се имовина председника општине Земун нагло повећала свега шест месеци пошто је ступио на функцију, серију чланака о спорном уговору са фирмом Апекс о успостављању система наплате карата за градски превоз (Бус плус), као и о анексима којима је тај уговор измењен на додатну штету Београда и грађана/пореских обвезника, затим низ текстова о злоупотребама у јавним предузећима која су под контролом општина (пример спортског центра „Милан Гале Мушкатировић“ – општина Стари град – и јавних набавки којима је то предузеће оштећено за милионске износе) и серијал чланака о градњи која није прошла широку јавну расправу и која би уништила Београдску тврђаву.

Пиштаљка је такође објавила документацију Агенције за борбу против корупције која доказује да је градоначелник Синиша Мали био осумњичен за прање новца и да има рачуне у офшор зонама, што значи да не плаћа порез држави у којој живи, ради и чији је функционер. То је посебно спорно пошто као градоначелник и један од највиших функционера у земљи тражи од грађана да плаћају порез, а сам то не ради.“

Занимљива је и одлука комисије да милион динара додели фирми Слика вест која је повезана са једним од чланова комисије Небојшом Радошевићем. Небојша Радошевић до пре неколико месеци био је главни и одговорни уредник портала у власништву ове фирме. Пиштаљка је покушала да сазна да ли је Радошевић још увек ангажован на порталу „Слика вест“ и када смо их позвали јавио се власник Никола Новаковић који је прво рекао да Радошевић „тренутно није ту“. На питање да ли је Радошевић запослен у фирми Слика вест, Новаковић је кратко рекао: „Он је у Танјугу сад. Али смо ми другари“. Када смо га после свега питали да ли је то другарство утицало да „Слика вест“ добије средства, он је рекао да Радошевића „месецима није видео“, да он није ангажован на порталу и да „старо другарство нема никакве везе“ са медијским конкурсом.

Око два милиона динара добила је и компанија Инфобиро, позната као једна од три власнички повезане компаније, уз Фрејм (Frame TV production) i Видеонет, које су, како је наведено у истраживању Бирна из јануара 2014. године, за последњих девет година добиле најмање 446 милиона динара од разних државних органа.

Спорне одлуке о томе коме ће се доделити новац грађана Београда за информисање нису новина. Пиштаљка је писала да су и прошле године на конкурсу Београда уместо озбиљних медија са дугогодишњим искуством новац добиле фирме за продају аутомобила на лизинг, рекламне агенције и продукцијске куће или фирме основане после расписивања конкурса. Пиштаљка је тад утврдила да је фирма Брендер била регистрована на истој адреси на којој је регистрована и фирма Максим медиа, власник Студија Б, а да се фирма Ирик налазила на адреси Студија Б у Масариковој улици. Обе фирме основане су прошле године непосредно пре одлучивања о томе коме ће бити додељен новац намењен медијима. И Брендер и Ирик су истог дана, 25. априла ове године, промениле седиште.

Ове године Студио Б је за два пројекта добио по 6,5 милиона динара, Брендер је добио још шест милиона, а Ирик четири милиона. Медијска кућа Информер кроз две различите фирме – Инсајдер тим и Инфо ит медија – добила је укупно пет милиона динара. По пет милиона динара добили су и лист Ало и Медијска мрежа која издаје Српски телеграф.

Град Београд одлучио је да помогне и медијске пројекте медија из Лазаревца и Обреновца. ТВ ГЕМ из Лазаревца кроз два пројекта добила је 2 милиона динара. ТВ Гем је 99,539 одсто у власништву Микаила Цвијановића, а 0,46 одсто фирме припада Гордани Цвијановић. У Обреновцу су по милион динара добиле две фирме – Студио маг и Маг плус. Власник Студија маг је Мирослав Пауновић, а власница Маг плуса је осамдесетогодишња Радмила Пауновић. Њеној фирми град је доделио новац за пројекат „Супер тата“.

Део колача у новцу за медије припао је и саветнику Веселина Јевросимовића председника Comtrade групе Срећку Миодраговићу. Наиме, он се у Агенцији за привредне регистре наводи као власник фирме Internet group која је од града добила два милиона динара за пројекат „Стоп вршњачком насиљу“.

Новац за медије у Београду добиле тек основане фирме
Милионе добили рок музичари, две фирме повезане са Студиом Б и две фирме регистроване по расписивању конкурса, али не и Пиштаљка, агенција Бета, Блиц и Данас


from Милан «Паланка на вези» Милошевић - Google+ Posts
via IFTTT Видети заједницу Вести - News - Новости

Нема коментара:

Постави коментар